Remediaal

Jul 11, 2018 door Ginny Vlieks

Bij deze de inhoudsopgave van Remediaal. Zeer interessant is het artikel van Engeline Kruysmulder: Ervaringen uit een traject Leesbevordering Voortgezet Onderwijs
 

Column, pag. 3

Fred van der Velde

Redactioneel, pag. 4

Arjan Krijgsman

Effectief omgaan met zwakke lezers in het voortgezet onderwijs, pag. 5

Kees Vernooij

Jong beginnen en niet meer loslaten, pag. 13

Arjan Krijgsman

Ervaringen uit een traject Leesbevordering voortgezet onderwijs, pag. 16

Engeline Kruysmulder

Digitale geletterdheid: een nieuwe uitdaging voor taalhulpverlening en taalonderwijs, pag. 20

Jeroen Clemens

Ik kom hier om een beroep te leren, niet om te lezen, pag. 25

Erna van Koeven, Floor Renssen en Anneke Smits

In vogelvlucht door de herziene versie van Toetsen en interventies bij Dyslexie, pag. 30

Ria Kleijne e.a.

Herijk het literair lezen in de vreemdetalenles, pag. 34

Ewoud van der Knaap

Bericht van de promotieplaneet: Close Encounters of the Third Kind, pag. 44

Jantien Gerdes

Recensie: Understood en zijn betekenis voor ouders en anderen, pag. 47

Arjan Krijgsman

De International Literacy Association, pag. 49

Arjan Krijgsman

Recensie: Van leesclub tot boekenbattle, pag. 51

John Jeninga

Recensie: Vmbo-leerlingen gaan nog steeds vooruit inhet lezen en schrijven, pag. 56

Nico Schouws

Recensie: Samenwerken lezen in het voortgezet onderwijs (SALEVO), pag. 58

John Jeninga

Recensie: Meer lezen, beter in taal, pag. 61

Arjan Krijgsman

Agenda, pag. 63

Colofon, pag. 63